1.
Tuju Macha Sengian
Macha sengian bebida ari macha inggar enti diperati ari sukut guna maya bekomunikasyen. Macha inggar dikena ngenataika sesebengkah pekara tauka komunikasyen lalu tuju macha sengian nya dikena nerima sesebengkah pekara tauka komunikasyen.
Frank Smith (1980) midaka dua bansa pengawa macha chara sengian. Macha bansa tu ngembuan tuju ti nyemetak (bacha befungsi) enggau macha tuju beperindang. Nitihka Smitih, macha ti ngembuan tuju nyemetak nya baka dikena lebuh ngulihka penerang ambika banding baka maya orang nya macha bup direktori telefon, diksionari, ensiklopedia, bup atur sepil, bup sama reti, bup teks enggau kereban ti bukai. Lalu macha tuju beperindang iya nya dikereja dikena ngisi maya lepa. Tuju iya lebih ngagai beperindang tauka ngerinduka ati aja. Pengawa macha beperindang tu baka macha bup cherita, novel, leka main, jerpan, surat berita, majalah ekb.
Louise Rosenblatt (17978, 1980) midaka dua bansa bacha tu ngena terminologi ke dikumbai iya different reading (bacha befungsi) enggau aesthetic reading (bacha tuju beperindang).
Pekara ti pengabis berat dalam kedua-dua pengawa macha nya dipeda ari aspek meretika teks ti dibacha. Aspek meretika teks kala dikumbai ‘meretika runding penulis’, ‘meretika kereban ti dibacha’, ‘nerima komunikasyen’ tauka ‘betatika penerang ari teks’. Nya kebuah, tuju kitai nguji pengelandik macha sengian iya nya dikena nguji aspek meretika kereban bacha nya.
Uji peratika
objektif macha ba Kurikulum mata pelajar Bahasa Iban sekula sekondari (KBSM).
Ba pengujung pengawa ngajar enggau belajarka Bahasa Iban di sekula sekondari,
nembiak disadang nemu meretika isi mayuh macham kereban ti dibacha, macha lalu
meri respons ngagai kereban tulis tradisi enggau moden. Ba pom empat, sida diarapka
ulih macha teks ti mayuh tingkat jaku enggau bidang sereta ngena mayuh teknik
macha lalu meretika penerang enggau chara ti efektif. Sida mega diarapka ulih
macha kereban litericha enggau akademik ke tuju beperindang lalu ngaga analisis
karya ari mayuh aspek.
Sanding Penemu
Abdul Aziz Abdul Talib 1983, “Menguji bacaan Bahasa Melayu Secara Diagnostik: Kaedah dan Tknik”, dalam Jurnal Dewan Bahasa, (Nov. 1983). Kuala Lumpur: Dewan Bahasa dan Pustaka.
Abdul Aziz Abdul Talib 1984, “Teknik Kloz Sebagai Alat Menilai dalam Bidang Pendidikan Bacaan Bahasa Malaysia”,dalam Jurnal Dewan Bahasa, (Feb. 1984). Kuala Lumpur: Dewan Bahasa dan Pustaka.
Abdul Aziz Abdul Talib 1984, “Psikolinguistik dan Pengajaran Bacaan Sekolah Rendah”,dalam Jurnal Dewan Bahasa, (Jun. 1984). Kuala Lumpur: Dewan Bahasa dan Pustaka.
Abdul Aziz Abdul Talib 1996, Menguji Kemahiran Bahasa:Prinsip. Teknik dan Contoh, Kuala Lumpur: Dewan Bahasa dan Pustaka.
Clay, M.M. 1982. The Early Detection of Reading Difficulties. Auckland: Heinemann Publishers.
Drummond, D. & Wignell, E. (eds.)., 1979. Reading: A Source Book. London: Heinemann Educational Books.
Ebel, R.L. 1979. Essentials of Education Measurement. New Jersey: Prentice Hall Inc.
Ebel, R.L. 1980. Practical Problems in Educational Measurement. Lexington: D.C. Heath.
Heaton, J.B. 1979. Writing English Language Tests. London: Longman Group Ltd.
Lamberg, W.J. & Lamb, C.E. 1980. Reading Instruction in the Content Areas. Boston: Houghton Mifflin Co.
Pusat Perkembangan Kurikulum, Kementerian Pelajaran Malaysia 2005. Bahasa Iban Tingkatan IV : Huraian Sukatan Pelajaran. Kuala Lumpur: Dewan Bahasa dan Pustaka.
Moseley, D. & Caroline, D. 1977. Language and Reading Among Underachievers : A Practical Review of Research. Windsor: NFER Pub. Co.
Ragget, M.S. et. al. (eds.) 1979. Assessment and Teaching of Reading. London: Wardlock Educational.
Smith, F. 1980. Reading Cambridge : Cambridge University
Press.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan